Analiza prodanih nekretnina u Istri 2024.
Ovaj blog donosi analizu prodaje nekretnina u Istri tijekom 2024. godine, s fokusom na gradove i općine u kojima Maris djeluje. Cilj je bio usporediti broj prodanih nekretnina s brojem trenutno oglašenih nekretnina, kako bismo dobili jasniju sliku o prosječnoj realizaciji prodaje na tržištu.
Područja koja pratimo
Analiza uključuje gradove i općine: Bale, Vodnjan, Medulin, Ližnjan, Fažana, Marčana i Pula. Ove lokacije pokrivaju ključna područja gdje Maris aktivno posluje. U analizi su prikazane prodane nekretnine po kategorijama:
- Stan / Apartman (ST/A)
- Stambena zgrada / Kuća
- Građevinsko zemljište (GZ)
- Ostalo (OS)
Napomena: Kategorija „Ostalo (OS)“ uključuje nekretnine koje ponekad mogu biti kuće ili stanovi, ali zbog različitih razloga nisu jasno definirane. Ovdje ne radimo detaljnu analizu postotka, no uključujemo ih u ukupne brojke.
Rezultati analize
Ključni uvidi
- Najveći postotak realizacije prodaje u odnosu na oglašene nekretnine ima Bale, s 24% prodanih.
- Najaktivnija tržišta su Vodnjan, Medulin i Pula, što je očekivano s obzirom na popularnost ovih lokacija za turistički najam i dugoročno ulaganje.
- U prosjeku se prodaje 6%-24% oglašenih nekretnina, ovisno o lokaciji i kategoriji nekretnine.
- Stanovi i apartmani (ST/A) dominiraju u prodaji, posebno u Puli i Medulinu, gdje turizam snažno utječe na potražnju.
- Kategorija „Ostalo (OS)“ donosi zanimljiv uvid, ali ju je teško precizno analizirati zbog raznolikosti uključenih nekretnina.
- Građevinska zemljišta u Marčani istaknuto su prisutna na tržištu, što je vjerojatno posljedica infrastrukturnih problema i trenutnog pada gradnje. Ovi faktori dodatno otežavaju prodaju zemljišta u ovom području.
- Kuće s bazenima: Prema dodatnoj analizi, 95% kuća s bazenima ostaje na tržištu dulje od 15 mjeseci, što ukazuje na sporiju dinamiku prodaje. Međutim, nije uvijek jasno jesu li te kuće prodane ili uklonjene iz oglašavanja.
Zaključak
Ova analiza pokazuje da postoji znatan nesrazmjer između broja oglašenih i prodanih nekretnina u Istri. Važno je napomenuti da kod oglašenih nekretnina postoji mogućnost "duplikata", jer većina prodavatelja koristi više agencija za prodaju. Također, kod prodanih nekretnina u kategoriji "Ostalo (OS)" često se radi o kućama ili stanovima, što omogućuje njihovo pridruživanje ovim kategorijama. U obzir je uzet samo portal Njuškalo, što znači da ovdje nisu uključene sve nekretnine koje su oglašene na tržištu. S druge strane, u bazi prodanih nekretnina nisu upisane sve realizirane prodaje, stoga zadržavam pravo na pogrešku u ovim podacima.
Unatoč tome, vidljivo je da neka područja imaju veliki broj oglašenih nekretnina, dok je prodaja u 2024. godini bila relativno skromna. Na primjer, u Medulinu je zabilježeno čak 3416 oglašenih nekretnina, dok je prodano samo 277, što ukazuje na značajan nesrazmjer između ponude i potražnje. Ovaj trend posebno se ističe kod nekretnina poput kuća s bazenima, gdje se procjenjuje da se većina takvih nekretnina zadržava na tržištu dulje od 15 mjeseci. Važno je napomenuti da nije uvijek jasno jesu li te kuće prodane ili su uklonjene iz oglašavanja, što dodatno otežava analizu. Istodobno, primjećujem trend povećanog broja novih oglasa, što može predstavljati izazov za prodavatelje.
Prodavatelji koji žele postići uspješnu prodaju trebaju razmotriti potrebu za višom razinom marketinga, poput profesionalne fotografije, digitalnih oglasa, oglašavanja na društvenim mrežama te drugih suvremenih pristupa koji povećavaju vidljivost i privlače pažnju potencijalnih kupaca. Poseban naglasak treba staviti na video prezentacije i plaćene oglase putem Googlea i društvenih mreža, jer oni predstavljaju vrhunac uspješnog oglašavanja. Klasično oglašavanje putem nekoliko portala i agencijskih stranica više nije dovoljno za osiguranje vidljivosti. U vremenu kada broj kupaca opada, a konkurencija raste, važno je da vaš oglas bude primjetan i privuče pažnju kupaca.
Ako razmišljate o prodaji ili kupnji nekretnine, ovakve statistike mogu vam poslužiti kao orijentir. Brojke i statistika su ključan element kako kod procjene nekretnine tako i kod kupnje. Nažalost, većina se i dalje vodi emocionalnim procjenama, savjetima susjeda ili pregledavanjem portala gdje su nekretnine poput one susjedove – koja se prodaje već 5 godina. Naravno, postoje i emocionalni kupci, ali baza svega su ipak brojke. U Marisu redovito pratimo trendove i pomažemo klijentima u postizanju najboljih rezultata.
Za više informacija ili stručnu procjenu vaše nekretnine, slobodno nas kontaktirajte.
Aljoša iz Marisa
aljosa@maris.hr