I am selling an apartment in Pula without an agency
Iako je, u svijetu nekretnina, u porastu trend angažiranja agencije za nekretnine, sve kako bi se olakšao proces prodaje - u našem okruženju često vlasnici žele prodati svoju nekretninu bez agencije, tj. na oglasima najčešće stoje izrazi poput “prodajem stan - molim bez agencije” ili “Agencije isključene”.
Zašto je to tako?
Tako je kako je - većina je prodavatelja vjerojatno razočarana u njihovu uslugu i visoku proviziju.
Često sam čuo i izreke prodavatelja: “Koja je to mudrost, fotka mobitelom, stavi sve na njuškalo i za to mi uzme proviziju, ma to mogu i sam”.
Vjerujem da će većina prodavatelja odraditi bolji marketing nego što danas mogu uraditi većina agencija.
Ne zato što su agenti loši ili ne žele, nego jednostavno ne stignu. Sustav agencija je takav da moraju uzimati sve i svašta. I onda agent ima više stotina nekretnina u bazi pa je onda jasno da zašto se ne stignu kvalitetno posvetiti samo vašim stanom.
Zato u ćemo u ovom članku proći sav proces od pripreme do prodaje stana, bez agencije. Odgovoriti ćemo na pitanja kako hitno prodati stan, koji su najbolji načini prodaje, kako i gdje privatno oglasiti nekretninu.
Također ćemo se osvrnuti na važne čimbenike kod prodaje stana, kao što su određivanje cijene, oglašavanje i priprema nekretnine za prodaju.
Što je najbitnije kod prodaje stana?
Priprema nekretnine za prodaju (home staging, uređenje nekretnine)
Priprema nekretnine za prodaju, poznata i kao home staging, jedan je od ključnih faktora uspješne prodaje stana. Cilj home staginga je prikazati nekretninu u najboljem mogućem svijetlu kako bi potencijalni kupci mogli zamisliti sebe u tom prostoru. Uređenje nekretnine uključuje čišćenje, manje popravke, osvježavanje zidova te uređenje i dekoraciju interijera.
Određivanje cijene (procjena nekretnine, cijene nekretnina)
Pravilno određivanje cijene ključno je za privlačenje zainteresiranih kupaca i brzu prodaju stana. Previsoka cijena može odbiti kupce, dok preniska cijena može rezultati gubitkom novca. Istražite cijene nekretnina u vašem kvartu, usporedite ih s karakteristikama vašeg stana i, ako je potrebno, zatražite procjenu nekretnine od sudskog vještaka.
Marketing (fotografiranje nekretnina, video nekretnine, dobar opis stana, tlocrt stana, prezentacija stana)
Kvalitetan marketing nekretnine neophodan je za uspješnu prodaju. To uključuje:
Fotografiranje nekretnina: Uložite u profesionalne fotografije koje će istaknuti najbolje karakteristike vašeg stana i privući potencijalne kupce.
Video nekretnine: Video snimke nekretnine mogu dodatno poboljšati prezentaciju i omogućiti zainteresiranim kupcima da bolje upoznaju prostor.
Dobar opis stana: U oglasu navedite sve važne informacije o stanu, uključujući kvadraturu, broj soba, etažu, lokaciju, blizinu infrastrukture i ostale pogodnosti. Također, istaknite sve prednosti vašeg stana kako biste privukli veći broj zainteresiranih kupaca.
Tlocrt stana: Tlocrt stana pomaže potencijalnim kupcima da bolje razumiju prostorni raspored i veličinu prostorija, što može biti ključni faktor u njihovoj odluci o kupnji.
Prezentacija stana: Kod pokazivanja stana, važno je da nema nikoga u stanu, pogotovo životinja, jer nikad ne znate tko vam je kupac. Uklonite što više osobnih stvari kako biste dopustili kupcu da se može zamisliti u tom prostoru.
Ako su ukućani prisutni, najbolje je da prošetaju dok je ogled stana u tijeku. Time ćete potencijalnom kupcu omogućiti da se u miru upozna s prostorom i lakše ga zamisli kao svoj budući dom.
Sveukupno, najbitniji čimbenici kod prodaje stana uključuju pripremu nekretnine za prodaju, određivanje cijene te kvalitetan marketing i prezentaciju stana. Uspješna prodaja stana rezultat je kombinacije ovih elemenata. Prateći ove savjete, povećat ćete šanse za brzu i efikasnu prodaju svoje nekretnine.
Oglasi za nekretnine - gdje oglasiti?
U današnje vrijeme postoji mnogo mjesta gdje možete oglasiti prodaju svoje nekretnine.
U nastavku su navedeni neki od najpopularnijih oglasnika i platformi za oglašavanje nekretnina u Istri:
Njuškalo: Njuškalo je jedan od najpoznatijih online oglasnika u Hrvatskoj. Ovdje možete oglasiti svoju nekretninu te objaviti sve potrebne informacije i fotografije.
Novine Butiga: Butiga je popularan oglasnik koji se objavljuje u tiskanom izdanju i online. Oglasi u novinama Butiga pružaju mogućnost da vašu nekretninu vide i oni koji nisu aktivni na internetu.
Društvene mreže: Društvene mreže poput Instagrama i Facebooka pružaju izvrsnu platformu za oglašavanje nekretnina. Možete ciljano targetirati publiku, koristiti vizualne sadržaje poput fotografija i videozapisa te interaktivno komunicirati s potencijalnim kupcima.
Facebook grupe: U Puli, grupe poput "Stanovi Pula" i "Prodaja stanova Pula" na Facebooku privlače lokalnu publiku i pružaju odličnu vidljivost vašeg oglasa.
Flajeri: Iako se čini zastarjelo, flajeri i dalje mogu biti učinkovit način oglašavanja. Ostavite flajere u poštanskim sandučićima u susjedstvu ili ih podijelite na javnim mjestima gdje se okupljaju ljudi.
Javite svim susjedima: Susjedi često znaju nekoga tko traži nekretninu, stoga je dobro obavijestiti ih o prodaji vašeg stana. Također, možete postaviti oglas na oglasnoj ploči u vašoj zgradi ili u susjedstvu.
Ključ učinkovitog oglašavanja nekretnina leži u kombinaciji različitih kanala oglašavanja. Odaberite one koji najbolje odgovaraju vašim potrebama i ciljevima prodaje, te se pobrinite da vaš oglas sadrži sve važne informacije i dobre fotografije.
Zašto ne prodavati preko agencija za nekretnine?
Prodaja nekretnine preko agencije za nekretnine može imati svoje prednosti, poput stručne pomoći, baze kupaca, pregovaranja i papirologije.
Međutim, postoje i razlozi zašto se vlasnici odlučuju prodati nekretninu bez agencije, a neki od njih su:
Fokus na vašu nekretninu: Agencije često rade na količini i moguće je da se neće fokusirati na vašu nekretninu koliko biste vi to željeli. Kada prodajete samostalno, možete biti sigurni da ćete uložiti sve napore kako biste pronašli pravog kupca.
Marketing: Agencije ne ulažu uvijek u marketing pojedinačne nekretnine, jer se često fokusiraju na više njih istovremeno, jednostavno nemoguće je kvalitetno prodavati više od 20 nekretnina. Kada prodajete samostalno, možete uložiti u marketing koji će istaknuti specifične prednosti vaše nekretnine.
Stručnost agenata: Mnogi agenti za nekretnine do nedavno su radili druge poslove, pa je njihova stručnost upitna. Prodajom samostalno možete se osloniti na vlastito znanje i iskustvo te potražiti dodatne savjete od stručnjaka ako je potrebno.
Realna procjena cijene: Neki agenti za nekretnine ne znaju procijeniti realnu cijenu nekretnina, nego im je bitno samo uvrstiti nekretninu u prodaju pa možda netko naleti, a to može dovesti do dugotrajnog procesa prodaje. Kada prodajete samostalno, možete se informirati o tržišnim cijenama i donijeti odluku o cijeni na temelju toga.
Interes prodavatelja: Agencije ne rade uvijek u najboljem interesu prodavatelja, jer znaju da nisu jedina agencija koja prodaje vaš stan. Radi straha da neće naplatiti svoju proviziju, često prihvaćaju prvu ponudu, a ne najbolju moguću cijenu.
Kada prodajete samostalno, taj se problem neće pojaviti. Dapače, ako ima više zainteresiranih kupaca, pristati ćete na najbolju ponudu.
Ukoliko odlučite prodati nekretninu samostalno, važno je dobro se informirati, pripremiti nekretninu za prodaju, odabrati pravu cijenu te uložiti u kvalitetan marketing i prezentaciju nekretnine. Slijedeći ove savjete, možete postići uspješnu prodaju bez pomoći agencije za nekretnine.
Koja je cijena stana u Puli?
Određivanje cijene stana u Puli zahtjeva pažljivu analizu različitih faktora koji utječu na tržišnu vrijednost nekretnine. Neki od ključnih faktora uključuju:
Lokacija: Stanovi u atraktivnim kvartovima, blizu centra grada, blizu plaže ili drugih važnih sadržaja, obično imaju višu cijenu. Također, razmatra se udaljenost od javnog prijevoza, škola, trgovina i sličnih objekata.
Stanje nekretnine: Cijena stana ovisi o njegovom stanju i održavanju. Novogradnje i stanovi u dobrom stanju obično imaju višu cijenu od starijih stanova koji zahtjevaju renoviranje.
Veličina i raspored: Veći stanovi s više soba i funkcionalnim rasporedom obično imaju veću cijenu. Također, potrebno je uzeti u obzir kvadraturu, visinu stropova, broj balkona ili terasa, parking, garaža i druge karakteristike koje mogu utjecati na vrijednost stana.
Pogled i orijentacija: Stanovi s pogledom na more, zelenilo ili atraktivne vizure obično imaju višu cijenu. Također, orijentacija stana prema sunčevim zrakama (jugoistok, jugozapad) može utjecati na cijenu.
Usporedba s tržištem
Kako biste odredili realnu cijenu stana u Puli, važno je usporediti svoju nekretninu s trenutnom ponudom na tržištu. Pretražite online oglasnike i proučite cijene sličnih stanova u istom kvartu ili u blizini. Proučite i cijene novogradnje te jeftinih stanova kako biste bolje razumjeli trenutnu situaciju na tržištu.
Uzimajući u obzir sve navedene faktore, možete odrediti realnu cijenu stana u Puli. Budite spremni na pregovore s potencijalnim kupcima i budite fleksibilni u određenoj mjeri, kako biste postigli uspješnu prodaju svog stana za najvišu cijenu.
Zaključak
U ovom članku razmatrali smo različite aspekte prodaje nekretnina bez agencije u Puli, uključujući kako hitno prodati stan, gdje privatno oglasiti nekretninu, što je najbitnije kod prodaje stana te kako odrediti cijenu nekretnine.
Također smo istaknuli prednosti i nedostatke prodaje preko agencija za nekretnine te kako samostalno prodati nekretninu uzimajući u obzir sve važne čimbenike.
Ako razmišljate o prodaji nekretnine bez agencije, nadamo se da vam je ovaj članak pružio korisne informacije i savjete koji će vam pomoći u tom procesu. Ne zaboravite uložiti vrijeme i trud u pripremu nekretnine, odabir prave cijene te kvalitetan marketing i prezentaciju nekretnine kako biste postigli uspješnu prodaju.
Sretno!