Prodajete nekretninu? Evo zašto vam je agencija za nekretnine najbolji saveznik – a možda i nije!

Znamo, znamo. Vjerojatno ste već čuli savjete tipa "ma daj prodaj to sam, agencija za nekretnine će ti uzeti proviziju" ili "više ćeš zaraditi ako to sve odradiš sam, a i nije toliko posla".

E pa žao nam je što vam ovo moramo reći, no ovi savjeti su u potpunosti besmisleni i netočni. I ne, neće ovo biti još jedan članak o tome zašto smo najbolji, nećemo koristiti ultra-stručne i kompleksne riječi zbog kojih ćemo zvučati jako pametno, a nećemo vam ni prodavati maglu - samo ćemo reći istinu.

Potaknuti time što slušamo sve više nebuloza vezanih uz našu struku, odlučili smo s vama podijeliti točno što radimo, na koje sve načine surađujemo s prodavačima i kupcima te zašto točno uzimamo tu famoznu proviziju, odnosno zarađujemo svoje plaće. ;)

Dakle, odlučili ste prodati svoju nekretninu. Evo kako vam pomažemo na svakom koraku do finalnog ugovora!

Znamo kako odrediti cijenu nekretnine

Na početku ovog članka smo napomenuli da ćemo vam reći istinu, pa evo nekoliko stvarnih i vrlo čestih situacija s tržišta nekretnina. Prodavači koji se sami odvaže na prodaju nekretnine često će samo "proskrolati" po lokalnim platformama za prodaju i iznajmljivanje nekretnina te će provjeriti kolika je cijena za nekretninu njihove veličine i odrediti je sukladno tome. 

S druge strane, neiskusni će agenti prihvatiti nerealne cijene koje postave prodavatelji zato što nemaju dovoljno znanja kako bi opravdali realne cijene. Dodajmo tome i da, kako bi nadređenima "opravdali svoju plaću", često uzimaju svakakve nekretnine kojima ne posvete dovoljno vremena.

I onda u konačnici kuće, stanovi i zemljišta završe u arhivama tržišta nekretnina, dobivši status antikviteta jer su već tako dugo na oglasima. Zato je za vas kao prodavatelja važno da, kao prvo, surađujete s agencijom za nekretnine, i kao drugo, da surađujete s pouzdanom agencijom za nekretnine. Ona će znati da je njezin posao prodati nekretninu za najbolju moguću cijenu i da mora pronaći emocionalnog kupca kako bi to postigla. A to nikako neće postići pustim obećanjima i površnim radom - kako kaže jedan američki citat: It's the process, not the promise of a price that will get your home sold for top dollar.

Kad dobimo pitanje u stilu "koliko vrijedi naša nekretnina" ili "o čemu ovisi cijena nekretnine", reći ćemo da to uvijek ovisi o četiri faktora:

  • Lokacija

  • Stanje nekretnine

  • Marketinška strategija

  • Odabrani agent za nekretnine te njegove sposobnosti.

Dobra vijest je ta što, osim lokacije, vi kontrolirate ostala tri faktora, zato birajte pametno. :)

Često prodavatelji biraju agenta za nekretnine po visini njegove provizije - odnosno, traže onog koji ima manju. Ono što tu zanemaruju jest postojanje marketinškog plana, a kojeg takvi agenti najčešće nemaju. Imajte na umu da manja provizija ne znači nužno nešto bolje za vas, jer ako ova tri faktora na koja možete utjecati nisu na nivou, u konačnici ćete biti u gubitku!

 

Znamo kako doći do (pravih) kupaca

Evo još jedne istine: prodati vašu nekretninu može svatko. Možete je prodati sami, može je prodati netko tko ima jedan dan radnog iskustva u ovom području, može je prodati vaš susjed barba Branko svom bratiću Ivanu koji se vraća iz Njemačke. I zašto biste onda tražili pomoć agencije za nekretnine? Zato što mi znamo kako locirati kupce za koje želite da kupe vašu nekretninu, odnosno one koji će ponuditi i višu cijenu. Kako to činimo?

Kao prvo, imamo bazu potencijalnih kupaca koji su prethodno iskazali interes za određenom nekretninom, ali koju u tom trenutku nismo imali. Zato ćemo im ponuditi vašu ako im odgovara. A ako to s nijednim neće biti slučaj, onda ćemo se osloniti na:

  • Vrhunski marketing

  • Pregovaračke sposobnosti

  • Izazivanje emocija kod kupaca

  • Sistem aukcije kod prodaje.

Ovo je kompleksan skup raznih aspekata i pravi agenti za nekretnine znaju kako žonglirati njima bez da im ispadne ijedna loptica. O ovome bismo području mogli napisati još puno, puuuno toga. Kako vrhunski marketing zapravo djeluje poput osiguranja nekretnine jer štiti njezinu vrijednost, kako su emocije ključ uspješne prodaje pravom kupcu, ali ponekad mogu učiniti i više štete. I tako dalje. Pa smo zato i odlučili napisati zaseban blog o ovoj temi, a koji dolazi uskoro! ☺

Znamo kako predstaviti vašu nekretninu

U današnjem smo svijetu navikli raditi sve brzo. Jurimo na posao, s posla, u trgovinu, skačemo sa zadatka na zadatak, otvaramo mailove, poruke – juri dokle ide, vrijeme je novac. I ne zaboravimo da puno toga odrađujemo online. Pa će tako i brojni (potencijalni) kupci donijeti brze odluke na temelju prvog dojma. Sviđa mi se nekretnina na slikama? Zovem i tražim razgledavanje. Ovo izgleda kao da je fotografirano digitronom? Ma to su neke mutikaše, preskačem.

Kvalitetan marketing zna kako predstaviti vašu nekretninu tako da ostavi nezaboravnu prvu impresiju, a kvalitetna agencija za nekretnine zna kako upravljati marketingom. Vaša nekretnina može biti vila na razini Versaillesa, no „džabe to“ ako nije tako prezentirana u online svijetu.

Dakle, odlične fotografije visoke rezolucije koje su fotografirane iz onog najboljeg kuta su jedna kvačica koja mora biti na popisu. No, prvo mjesto na tom marketinškom popisu ipak je preuzeo jedan drugi medij – video zapisi. Iako generacijama koje su došle prije Generacije Z TikTok vjerojatno nikad neće u potpunosti sjesti, ova je društvena mreža zapravo odraz svijeta u kojem živimo. Svi žele video. Bilo da je to kratki Instagram reel ili pak duži YouTube video, video će najbolje predstaviti nekretninu i skupiti najviše prikaza. I upravo ćemo preko videa doći do emocionalnih kupaca koji će ponuditi najveću moguću cijenu.

Prodavanje preko nekoliko različitih agencija nikad neće nadmašiti dobar marketing. Zašto? Ako kao prodavatelj odlučite igrati na sve karte koje vam se nude, pa surađujete s više agencija i tako slažete svoju kulu, velika je vjerojatnost da će se ona urušiti. Naime, te agencije znaju da nisu jedine pa neće ulagati u marketing. U suprotnom slučaju, skrivat će dobivenu nekretninu kao zmija noge kako je konkurencija ne bi otela ili kako kupac ne bi kupio direktno od prodavača. Još jedan divan paradoks u našem svijetu, zar ne?

 

Znamo kako zaključiti prodaju

I za kraj, evo još istina: ponekad mjesecima neće biti prodaje. Unatoč vrhunskom marketingu i realnoj cijeni jednostavno neće biti interesa pa će biti potrebno dodatno smanjiti cijenu. U ovim je slučajevima ključna ugodna suradnja prodavatelja i agencije, odnosno međusobno povjerenje. Tijekom cjelokupnog procesa mi koristimo analizu marketinga koja nam govori puno o vidljivosti i statistikama, oglasima i upitima, pa znamo kako tržište diše i koliko je interesa iskazano. 

A jednom kad nam kupac dođe na vrata, znamo kako se suočiti s onime što svima ide na živce, a opet je ustaljeno u našoj kulturi: cjenkanje. Kupac koji će kupovati direktno od prodavača je onaj koji ne želi plaćati proviziju i koji će gledati na to da uštedi na svakom koraku, pa će se isto tako i cjenkati do iznemoglosti. Džabe ste vi naveli da je cijena fiksna. Još ako vidi da sami prodajete tu nekretninu već duže vrijeme, bit će uvjeren da može dobiti nižu cijenu. A naročito je loše kad se prodavatelj i kupac susretnu jer prodavatelji često utječu tako da se kupac ne može ni zamisliti u toj nekretnini. Drugim riječima, novac kojeg ste "uštedjeli" na agencijskoj proviziji ćete izgubiti u cjenkanju i dužem vremenu kojeg ste utrošili na prodaju nekretnine.

 

 

Dakle, jesmo li vam otkrili dovoljno istina?

U konačnici je jasno da suradnja s agencijom za nekretnine štedi i vrijeme i živce i novac.

Nadamo se da smo vam ovime razjasnili zašto uzimamo proviziju, zašto nećete uštedjeti ako prodajete nekretninu bez agencije i zašto vam zapravo pomažemo. Tako da, ako imate nekretninu koju želite prodati, kontaktirajte nas i popijte kavu s nama!